vasael.ir

کد خبر: ۹۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۰ - 03 September 2018

معرفی کتاب| کتاب «حکومت و مدیریت در نهج البلاغه» منتشر شد

وسائل- کتاب «حکومت و مدیریت در نهج البلاغه» نوشته مصطفی دلشاد تهرانی، در مقام تبیین اندیشه و سیره حکومتی و مدیریتی امام علی(ع) در نهج البلاغه با توجه به منابع و اسناد در فهم مطالب، توسط انتشارات دارالحدیث روانه بازار نشر شد.

به گزارش وسائل ؛ کتاب «حکومت و مدیریت در نهج البلاغه» نوشته مصطفی دلشاد تهرانی، در مقام تبیین اندیشه و سیره حکومتی و مدیریتی امام علی(ع) در نهج البلاغه با توجه به منابع و اسناد در فهم مطالب، توسط انتشارات دارالحدیث روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، کتاب «حکومت و مدیریت در نهج البلاغه» نوشته مصطفی دلشاد تهرانی، در مقام تبیین اندیشه  و سیره حکومتی و مدیریتی امام علی(ع) در نهج البلاغه با توجه به منابع و اسناد در فهم مطالب، توسط انتشارات دارالحدیث روانه بازار نشر شد.

این کتاب با توجه به سرفصل حکومت و مدیریت، در برگیرنده چهار بخش است:

بخش اول: حکومت در نهج البلاغه که مهم ترین مباحث حکومتی در نهج البلاغه، در این بخش دیده شده است.

بخش دوم: اصول اداره امور، که در آن مهم ارین قواعد حکومت و مدیریت در آموزه های نهج البلاغه مطرح شده است.

بخش سوم:، نظام اداری که در آن ، مهم ترین سازوکارهای اداره ی اموربر اساس آموزه های نهج البلاغه، ارائه شده است.

بخش چهارم، اخلاق اداری که مبانی، تمهیدات و مقومات و مهم ترین اصول اخلاقی برای حکومت و مدیریت، مطرح شده است.

مطالب چهار بخش یاد شده در شانزده درس تنظیم شده است که برخی از آنها عبارتند از: «مفهوم حکومت در نهج‌البلاغه، حکومت عرصه سخت‌ترین آزمون‌ها، اندیشه و سیره امام علی(ع) درباره وسیله بودن حکومت، ضرورت ساده‌زیستی زمامداران، شروط احراز زمامداری» از جمله عناوین این کتاب به شمار می‌رود.

در ابتدای این کتاب درباره مولف نهج البلاغه گفته شده: نهج‌البلاغه بی‌تردید پس از قرآن کریم گرانقدرترین و ارزشمندترین میراث فرهنگی اسلام است، تألیف این اثر به سال 400 به دست ابوالحسن محمد بن حسین موسوی معروف به سید رضی و شریف رضی طی شانزده سال به انجام رسید. سید رضی به سال 359 هجری دیده به جهان گشود و به سال 406 هجری درگذشت.

این کتاب در شمارگان نخست خود در500 نسخه چاپ شده، و در 416 صفحه ، قطع رقعی، جلد نرم و بهای 20000 هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

علاقه‌مندان جهت تهیه این کتاب می‌توانند به نشانی: قم، خیابان معلم، پلاک 125 مراجعه یا با شماره‌ 02537740523 تماس بگیرند.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۲۸ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۲۲:۵۲
طلوع افتاب
۰۶:۰۱:۴۷
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۲۶
غروب آفتاب
۲۰:۰۴:۱۹
اذان مغرب
۲۰:۲۳:۰۶